mi-corazon

Direktlänk till inlägg 14 mars 2013

Min fantastiska resa!

Av Johanna Thomsen - 14 mars 2013 20:21

När jag och min familj åkte till USA första gången var det HELT otroligt!

 

Först åkte vi 9 timmar till New York och mellanlandade. Vi fick vänta i ca 3 timmar på nästa flyg till Florida, Miami, USA.

 

När vi väl var framme i Miamis flygplats, tog jag, mamma och Daniel (brorsa) vårt bagage och pappa hämtade vår bil som vi hade hyrt.

 

När pappa äntligen kom med bilen så lastade vi på allt bagage och åkte till lägenheten.

 

Lägenheten som vi hade hyrt var jätte stor. Den hade fyra våningar, ett stort garage för två bilar, två vardags rum, ett stort kök, en uteplats som gick till poolen, tre stora sovrum, en hall, och två stora badrum.

 

Vi var där i 2 veckor och i typ 3 dagar åkte vi till Disney Land i Orlando.

 

 

Vi åkte först till ett hotell i närheten av Disney Land och packade av. Nästa dag åkte vi bil till Disney Land och fick åka en lite båt över en sjö och när vi hade åkt i ca 5 minuter kunde man se det stora slottet av legobitar. Det var verkligen häftigt.

När vi äntligen var framme gick vi in, och det var säkert 40 grader där. Vi gick runt och kollade på massa saker där. Och efter ett par timmar verkligen rann det svett. Det var helt sjukt varmt. Till slut tröttnade vi och åkte tillbaka till hotellet.

 

Lite senare gick jag, mamma och Daniel ner till en pool som fanns där. Men det var proppfullt så vi fick knappt plats, så vi gick upp igen efter typ 15min.

 

Nästa dag gick vi upp och gick ner och åt frukost. Och sen tror jag faktiskt att vi åkte hem till Florida-lägenheten.

 

Sen var det kanske 1 vecka kvar. Och en kväll när vi satt och åt middag, hittade jag en broschyr på ett auqarium. Där man kunde se en delfin show med den berömda delfinen Flipper. Så vi bestämde oss för att åka dit nästa dag.

 

Delfin showen var helt otroligt! Otroligt duktiga tränare och delfiner.

 

Efter showen fick man vara med och ta ett kort bredvid Flipper. Det var inte speciellt billigt men det var det värt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Thomsen - 30 juni 2013 10:42

Nu kommer jag att byta blogg! Har haft min första blogg ett tag nu och byter nu. Love-heart.bloggplatsen.se Hoppas ni fortsätter följa mig!!:) ...

Av Johanna Thomsen - 29 juni 2013 15:55

20kr för peace örhängena 20kr för ringarna Nu kan man få köpa örhängen för 20kr/st. Om det är någon som är intresserad kommentera eller mejla mig (Johanna.thomsen5@gmail.com) Och skriv vilka du vill ha! Den som skriver först får dom! ...

Av Johanna Thomsen - 29 juni 2013 15:43

(Får egentligen inte shoppat, enligt mig-ska spara...) Jeans shorta/jacka: 249kr, H&M Mörkblå blus: 79,50kr, H&M Ljus grön tröja: 99kr, H&M Toffsar: 19,50kr, H&M 20kr för alla smycken! Fågel örhängen: 59kr (-39) Ring örhängen: 69k...

Av Johanna Thomsen - 29 juni 2013 12:47


Nu ska jag och mamma till täbban!:) ha en trevlig eftermiddag! ...

:(

Av Johanna Thomsen - 28 juni 2013 20:54

Kommer inte jobba på 4 månader....     Men har fina minnen!!:)   Gulliga bilder, gulliga videor!:)   Men nu kommer jag kunna blogga som vanligt !:)   ha en trevlig kväll!!:D ...

Presentation


Hej jag heter Johanna och är 14år och jag älskar djur, hänga med kompisar, shoppa, resa, prata spanska och mysa hemma! :)

Hoppas ni gillar min blogg! :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-12
 12-15
 15+

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

 

  Johanna900


Ovido - Quiz & Flashcards