mi-corazon

Alla inlägg under mars 2013

Av Johanna Thomsen - 15 mars 2013 15:06

Jag älskar att rida

Jag älskar att shoppa

Jag älskar att resa

Jag älskar att sola

Jag älskar att chilla

Jag älskar djur

Jag älskar att vara i stallet

Jag älskar att vara hemma

Jag älskar att kolla på film

Jag älskar min släkt och familj

Jag älskar sommaren

Jag älskar mig själv

Jag älskar att få inspiration

Jag älskar killar

Jag älskar att baka/laga mat

Jag älskar Oskar

Jag älskar att bada i havet (i USA)

Jag älskar spanjorer

Jag älskar göra folk glada

Jag älskar att ge tips till folk

Jag älskar att vara ärlig

Jag älskar min kropp

Av Johanna Thomsen - 14 mars 2013 20:25

 Jag heter Johanna, är 14år och bor i Sverige, Stockholm, Täby i en villa. Det finns ett kök, två vardagsrum uppe och nere, en hall, två matrum, två toaletter och tre sovrum (jag har ett eget). Vi har två plan.

Jag är ganska lång, har brunt långt hår med ljusa slingor i, jag har brun-gul-gröna ögon. Jag är inte så jätte noggrann, oftast kan jag vara stökig och slarvig. Jag älskar djur, älskar att shoppa, rider på fritiden, bakar och lagar mat ganska ofta och är ibland ute och går med mina grannars hundar, (de är en Lagotto och en Jack Russel). Jag är oftast en glad och sprallig tjej. Jag är inte så jätte aktiv på fritiden förutom när jag rider. Ibland försöker jag gå ut och powerwalka eller springa i skogen. Jag har typ en ”normal klädstil”, jag går i det som jag tycker är snyggt och passar ihop med det andra. Mina ägodelar är smycken, mobil, dator och TV. Mitt självförtroende gå lite upp och ner. När jag t.ex ska göra en redovisning så går mitt självförtroende ner, för det hatar jag. Men när jag t.ex ska rida så går mitt självförtroende upp, för det älskar jag och det mår jag bra av. Jag vet inte vad jag är rädd för. Jag gillar inte redovisningar men jag är inte direkt rädd för det mer nervös, så jag tror faktiskt inte att jag är rädd för något. Men däremot om jag kanske skulle hoppa från ett stup eller något då skulle jag vara livrädd, eller om det skulle komma någon bakom mig som jag inte kände och skulle börja springa efter mig, då skulle jag nog också vara rädd.

Av Johanna Thomsen - 14 mars 2013 20:24

Om jag var super rik och jag levde utomlands i ett jätte stort hus skulle mitt rum se ut såhär…

Jag skulle ha stort rum med ljusa väggar, en platt TV, så jag kan t.ex ligga i sägen och kolla på TV. Sen vill jag ha en stor säng som man kan fälla upp genom en fjärrkontroll, och massor av mjuka stora kuddar och filtar. Bredvid sängen vill jag ha ett litet nattduksbord, fullt med Victoria´s Secret krämer. Mer åt väggen vill jag ha en hylla med mina souvenirer, ett skrivbord med pennor, papper, böcker m.m Sen vill jag ha en stor walk-in-closet, med en mjuk matta man kan gå på, ljusa fondväggar och mycket kläder och skor. Och till sist en stor vit lampa som hänger i taket.

Av Johanna Thomsen - 14 mars 2013 20:23


Mitt liv är perfekt.

Jag bor i Täby, och äger ett rid stall. Jag har 30 hästar, två stycken labradorer och tre stycken bondkatter.

Det är ett stort rött rid stall med trä dörrar, svart tak och ett litet förråd, där jag har alla borstar, sadlar, träns, spön, hjälmar och västar som man kan låna och mat till hästarna.

Jag har ca 10 stycken ungdomar som är där och hjälper till att städa och ta hand om hästarna.

Det är bara tjejer som jobbar där. Dem heter

Nelly, Frida, Josefine, Klara, Tilda, Tea, Lisa, Pernilla, Ida och Ellen.

Jag har typ 6 olika grupper med barn att hålla reda på. Två är nybörjargrupper, två är lite mer än nybörjare och dem andra två grupperna är för proffs.


Barnen/ungdomarna får välja vilka hästar det vill rida så säger jag om det är OK eller inte. Det finns 4 olika ”grupper” hästar. en ”grupp” är det A-ponnys, en annan ”grupp” är det B-ponnys, en tredje ”grupp” är det C-ponnys och den fjärde ”gruppen” är det ”vanliga” hästar.




En vanlig dag för mig/oss: (T.ex. sommarlovet)

 

Kl. 8.00 kommer jag dit, till stallet.


Mellan kl. 9.00–10.00 kommer det barn/ungdomar, som ska ha ridläger. Om inte alla har kommit vid ca 9.00–9.30 så får dem som redan är här, börja gå in till deras favorit häst och borsta och ta hand om dem.

Vid 10.30–11.30 rider vi ut i skogen och har med oss lite fika/mellanmål och sätter oss ner på en äng och fikar, medan hästarna står fastbundna vid ett träd och betar gräs.

 

Ca kl. 11.45–12.45 brukar vi komma tillbaka och äta lite lunch (det som barnen/ungdomarna har med sig, och om barnen/ungdomarna har glömt att ta med sig mat så bjuder jag såklart.)

 

Kl. 13.00 så rider vi uppe på banan ca en timme.

 

Kl. 14.00 när vi är klara brukar vi rida ner till stallet igen och fixa lite med hästarna.

 

Kl. 14.30–15.00 tar vi en fika.

 

Kl. 15.00–16.00 brukar barnen/ungdomarnas föräldrar komma och hämta dem.

 

 

Så ser en vanlig dag ut för mig!     

 

Kram! J

Av Johanna Thomsen - 14 mars 2013 20:22

Hej Det här med mobbing tycker jag inte är bra.

 

 

Barn/ungdomar mår absolut inte bra att bli mobbad. T.o.m den som mobbare mår inte bra. För han/hon gör inte det med vilja... antagligen har han/hon det jobbigt hemma och måste få ut det på någon annan eller bara är avundsjuk på den personen

Sen tycker jag att det är helt sjukt att den som blir mobbad måste byta skola för han/hon inte mår bra på insidan/utsidan. Då tycker jag faktiskt att det är mobbaren som ska byta skola. För det är han/hon som har gjort fel och inte den andra personen som måste lida.


Från en tjej som vill ha en förändring

Av Johanna Thomsen - 14 mars 2013 20:21

När jag och min familj åkte till USA första gången var det HELT otroligt!

 

Först åkte vi 9 timmar till New York och mellanlandade. Vi fick vänta i ca 3 timmar på nästa flyg till Florida, Miami, USA.

 

När vi väl var framme i Miamis flygplats, tog jag, mamma och Daniel (brorsa) vårt bagage och pappa hämtade vår bil som vi hade hyrt.

 

När pappa äntligen kom med bilen så lastade vi på allt bagage och åkte till lägenheten.

 

Lägenheten som vi hade hyrt var jätte stor. Den hade fyra våningar, ett stort garage för två bilar, två vardags rum, ett stort kök, en uteplats som gick till poolen, tre stora sovrum, en hall, och två stora badrum.

 

Vi var där i 2 veckor och i typ 3 dagar åkte vi till Disney Land i Orlando.

 

 

Vi åkte först till ett hotell i närheten av Disney Land och packade av. Nästa dag åkte vi bil till Disney Land och fick åka en lite båt över en sjö och när vi hade åkt i ca 5 minuter kunde man se det stora slottet av legobitar. Det var verkligen häftigt.

När vi äntligen var framme gick vi in, och det var säkert 40 grader där. Vi gick runt och kollade på massa saker där. Och efter ett par timmar verkligen rann det svett. Det var helt sjukt varmt. Till slut tröttnade vi och åkte tillbaka till hotellet.

 

Lite senare gick jag, mamma och Daniel ner till en pool som fanns där. Men det var proppfullt så vi fick knappt plats, så vi gick upp igen efter typ 15min.

 

Nästa dag gick vi upp och gick ner och åt frukost. Och sen tror jag faktiskt att vi åkte hem till Florida-lägenheten.

 

Sen var det kanske 1 vecka kvar. Och en kväll när vi satt och åt middag, hittade jag en broschyr på ett auqarium. Där man kunde se en delfin show med den berömda delfinen Flipper. Så vi bestämde oss för att åka dit nästa dag.

 

Delfin showen var helt otroligt! Otroligt duktiga tränare och delfiner.

 

Efter showen fick man vara med och ta ett kort bredvid Flipper. Det var inte speciellt billigt men det var det värt.

Av Johanna Thomsen - 14 mars 2013 20:20

Jag älskar nästan alla djur! Jag älskar katter, hundar, hästar… Allt! Förutom äckliga insekter, små kryp, krokodiler och hajar…

Jag vet inte vilket djur som står mig nära. Jag rider och älskar alla hästar där. Jag har känt dem i ca 7-8 år. Jag är ute och går med mina grannars hundar. Dem har jag känt länge. Men den som står mig mest närmast är nog min katt Oskar. Jag fick han när jag var 5 år och han var bara några veckor/månader. Han var mest med sin mamma då när vi kom och hälsade på en familj med många kattungar. Medan dem andra kattungarna var jätte nyfikna och hoppade upp i famn och slickade mig på händerna.

 Oskar är 8år och ska fylla 9 år i juni.

Av Johanna Thomsen - 14 mars 2013 20:19

Här kommer min tonårsbok!! :):):):):):):)

Presentation


Hej jag heter Johanna och är 14år och jag älskar djur, hänga med kompisar, shoppa, resa, prata spanska och mysa hemma! :)

Hoppas ni gillar min blogg! :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-12
 12-15
 15+

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

 

  Johanna900


Ovido - Quiz & Flashcards