mi-corazon

Alla inlägg den 20 mars 2013

Av Johanna Thomsen - 20 mars 2013 21:20

Hej! Jag tänkte göra en videoblogg istället för att skriva.. men det gick inte så bra (fick typ göra om 6-7 ggr..) Så jag skriver ist det jag hade tänkt o säga på videon.


Jag hade bara tänkt berätta lite hur vi gör på "jobbet", jag brukar komma dit mellan 8.30-9.00 Och då går man in, hänger av sig, hälsar på hundarna och personalen, och sen frågar man eller att dem säger till vilken hund man ska gå med.


Och då kanske jag ska gå ut med Billy (valpen). Och då går jag till hans "box", hälsar, hämtar kopplet, och kopplar på han, och antingen går jag tillsammans med nån eller så går jag själv (som igår).


Sen kanske man går i max 30min, går tillbaka och tar nästa hund.


Sen vid ca 12.00-13.00 är det lunch + rast/paus.


Sen går man och tar den hund man gick med först (t.ex. Billy)  och sen går man med några andra.


Så man brukar bli klar mellan 15.00-16.00, sen åker man hem och chillar efter (7-8h "jobb").


Jag blir inte direkt trött.. vid lunch är jag knappt hungrig. :P


Som idag när jag/vi hade gått klart vår sista runda (med sigge), så var jag inte helt dödstrött men lite.. :)


Ps/ Sigge var ganska envis.. han är stor, svart/vit, blandras.. Han ville lukta på allt.. :P :) men jätte snäll och lugn! :)



TIPS!

Om ni verkligen älskar hundar och "orkar" hålla på med dem 24 7 (hela tiden) så är det verkligen ett jätte bra tips att satsa på Changdobels!


Finns nån stans i Täby och danderyd (gammla Albono, djursjukhuset). :)


Ses imorgon! Nu ska jag gå och duscha och sen fixa lite till imorron (kläder och mat). :)


Ha det bra och sov gott! :)

aww

Av Johanna Thomsen - 20 mars 2013 17:22

   Lilla Sibylla som har somnat i mitt knä!! :):):):):)


(ca 9veckor)

Presentation


Hej jag heter Johanna och är 14år och jag älskar djur, hänga med kompisar, shoppa, resa, prata spanska och mysa hemma! :)

Hoppas ni gillar min blogg! :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-12
 12-15
 15+

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

 

  Johanna900


Ovido - Quiz & Flashcards