mi-corazon

Alla inlägg under februari 2013

Av Johanna Thomsen - 14 februari 2013 08:58

     

Av Johanna Thomsen - 14 februari 2013 08:25

Glad alla hjärtans dag!!!

Av Johanna Thomsen - 13 februari 2013 21:01

Prat i affär:

Butik:

Hur mycket kostar den här?= ¿Cuánto es esto?

Finns den här i en annan storlek?= ¿Encontré esto en otro
tamaño?

Finns den här i en annan färg?= ¿Encontré esto en
un color diferente?

Mataffär:

Vart finns mjölken?= ¿Dóndeestá la leche?

Vart finns brödet= ¿
Dóndeestá el pan?

Vart ligger affären?= ¿
Dónde está el problema?


Hej = Hola

Hejdå= Adios

Tack= Gracias

Välkommen= Bienvenido

Godmorgon= Buenos Dias

Vi ses= Hasta pronto

Är det glutenfritt?= Es libre de gluten?

 

Ursäkta= Excusar

 

Vart ligger stranden?= ¿Dónde está la playa?

Förlåt= Triste

Men= Pero

Jag vill ha...= Quiero...

Vad är det?= ¿Qué es?

 

Vart finns... ¿Dónde está…

Jag vill beställa…= Quiero pedir…

Bra jobbat!= Bien hecho!

Hotel= Plaza

Strand= Playa

Vill du ha vatten?= ¿Quieres agua?

 

 

Bär= Bayas

 

Hallon= Franbuesa

Jordgubbe= Fresa

 

Blåbär= Arándanos

 

Björnbär= Mora

 

 

 

Glassmak= Vidrio gusto

Glass= Helado

 

Chokladglass= Helado de chocolate

Hallonglass= Helado de frambuesa

 

Jordgubbsglass= Sabor fresa

 

Blåbärsglass= Helado de arándano

 

Pistaschglass= Pistaschglass

 

Vaniljglass= Helado de vainilla

 

Q/A

Av Johanna Thomsen - 13 februari 2013 20:55

Q- När började du blogga?

 

A- Jag började 24 januari 2013.

 

Q- Vad handlar din blogg om?

 

A- Den handlar om mitt liv, intressen, kändisar o lite kändisskvaller.

 

Q- Vad gillar du mest av allt?

 

A- Jag vet inte.. det finns ganska mycket jag gillar.. jag gillar alla hästar ute på Hjälmsättra gård (där jag rider), min katt (Oskar), mina grannars hundar (Bengt & Otto) o min släkt + familj.

 

Q- Har du någon stor idol?

 

A- Ja, många.. 24 faktiskt.. det är alla killar i spanska landslaget!

 

Största! Snygga o bra! ;)

*Fernando Torres

*Sergio ramos

*Álvaro Arbeloa

*Sergio Busquets

*Iker Casillas

*Pepe Reina

*Victor Valdes

*Gerard Piqué

*Xavi Hernandez

*Cecs Fábregas

*David Silva

*David Villa

*Pedro Rodríguez

 

Lite mindre.. bra men inte så snygga.. mer helt OK! C:

*Juan Mata

*Javi Martinez

*Andres Iniesta

*Santi Cazorla

*Jesús Navas

*Jordi Alba

*Raúl Albiol

 

 

Q- Har du någon kändis-idol?

 

A- Ja, det är…

 

*Miley Cyrus

*Kelly Clarkson

*Daddy Yanke

*Jomar & Arcangel

*Shakira

*P!nk

*Chris Brown

*Pitbull

*David Guetta & Sia

*Sean Paul

*Inna

*Ivi Adamou

 

 

Q- Hur mycket tid lägger du ner på din blogg?

 

A- 70%

 

 

Q- Har du någon bästis?

 

A- Ja, Ella C:

 

 

Q- Hur mycket betyder hon för dig?

 

A- Hela mitt liv, iaf 80 %

Av Johanna Thomsen - 13 februari 2013 20:35

    

Av Johanna Thomsen - 13 februari 2013 19:10

Jag ska fortsätta lägga ut massor av wallpapers på min blogg!!:):):))::))):)

Av Johanna Thomsen - 13 februari 2013 18:56

Nu har jag gjort klar maten och ätit wok.


Nu ska jag fortsätta blogga! :) C:

Av Johanna Thomsen - 13 februari 2013 17:36

Jag ska börja med maten nu men ska fortsätta blogga sen!:) :*

Presentation


Hej jag heter Johanna och är 14år och jag älskar djur, hänga med kompisar, shoppa, resa, prata spanska och mysa hemma! :)

Hoppas ni gillar min blogg! :)

Fråga mig

9 besvarade frågor

Omröstning

Hur gammal är du?
 10-12
 12-15
 15+

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Instagram

 

  Johanna900


Ovido - Quiz & Flashcards